ABOUT EUSSI

Eussi Amsterdam

Eussi laat zich lastig in een hokje plaatsen. Zo bestaat Eussi uit een vintage kledingmerk, een online blog en een event organisatie. Maar bovenal is Eussi een creatief platform, opgericht door Nikki Olyve (1999), dat zich hard maakt voor inclusiviteit en het uitdagen van de status quo. Want zoals Eussi het spiegelbeeld is van issue, wil Nikki met dit platform een afspiegeling geven van maatschappelijke onderwerpen.

Eussi Label

In haar online store en op evenementen verkoopt Eussi collecties die via upcycling tot stand zijn gekomen: zorgvuldig geselecteerde vintage stukken die van handgemaakte details en provocerende teksten zijn voorzien. Hiermee vangt Eussi drie vliegen in één klap: ze verkleint de footprint van fashion, ze draagt boodschappen uit én stimuleert jongeren meer creatieve kledingkeuzes te maken.

Eussi Blog

Op haar blog en via social media voert Eussi campagne vóór inclusiviteit. Met haar fotoshoots, video’s en evenementen zal Eussi zich in eerste instantie vooral richten op het introduceren van nieuwe, meer diverse en eigenzinnige rolmodellen om de ontwikkeling van de identiteit van jongeren positief te beïnvloeden.

Eussi Events

Mode, fotografie, dans en kunst zijn heel belangrijk voor Eussi. Het zijn de middelen waarmee Eussi, in samenwerking met andere creatieven, maatschappelijke thema’s tackelt. Deze artistieke uitingen krijgen niet alleen een podium via de blog en social media, maar ook tijdens zelf georganiseerde feesten, openingen en evenementen. Zo creëert Eussi een ontmoetingsplek voor artiesten, alternatievelingen and the young & restless. Waar ideeën mogen stromen en iedereen met een open mind welkom is.

Close
Joe